Makaron z pesto z pomidorów

Pesto z pomidorów:

  • pół szklanki pomidorów suszonych
  • 3/4 szklanki zmiksowanych świeżych pomidorów bez skórki
  • łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • łyżeczka cukru
  • oliwa z oliwek (4 łyżki)
  • 2 łyżki lekko uprażonych orzechów nerkowca
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 małe papryczki chilli
  • świeża bazylia (15 listków)
  • sól

Jeśli chodzi o pomidory suszone – mogą to być pomidory w zalewie z oliwy (ja takich właśnie użyłam) lub można namoczyć wcześniej suszone pomidory w wodzie, by lekko napęczniały.

Składniki połączyć i zmiksować blenderem na gładką masę. Moje było lekko rzadkawe, ale o to mi chodziło – zależało mi bardziej na gęstym sosie, z

którym będę mogła wymieszać makaron. Jeśli chcecie zagęścić, można dodać więcej orzeszków. Doprawić solą. Moje pesto jest stosunkowo ostre – można więc zredukować ilość chilli lub nie dodawać go.

Dodatki:

  • ser camembert naturalny (Turek)
  • czarne oliwki
  • suszone pomidory w zalewie z oliwy
  • świeża bazylia

Makaron gotować al dente (ja użyłam spaghetti) w osolonej wodzie.  Odcedzić i dodać pesto i pokrojone w kostkę pomidory suszone – wymieszać. Wyłożyć na talerz. Po górze posypać oliwkami przekrojonymi na połowę i położyć 3 plasterki camemberta.  Udekorować świeżą bazylią.

Mąż przepis zaaprobował i pochłonął cały talerz 🙂

Pozdrawiam i smacznego !!!

2 responses to “Makaron z pesto z pomidorów

Skomentuj

