Mojito

_DSF2875

Drink idealny na dzisiejszy upał – mojito :).

Przepis zaczerpnięty z „1000 drinków i koktajli” Franza Brandl`a

  • 1 limonka
  • 60 ml białego rumu (ja użyłam Bacardi)
  • 1 łyżeczka białego cukru trzcinowego (zwykle używam cukru brązowego – mnie po prostu bardziej smakuje)
  • woda sodowa
  • gałązki mięty

Oryginalny przepis: Do wysokiej szklanki wkładamy cukier, gałązki mięty, wlać nieco wody sodowej. Limonkę pokroić w ćwiartki, włożyć do szklanki i wycisnąć tłuczkiem. Dodać kruszony lód i rum, dopełnić wodą sodową i krótko zamieszać. Udekorować gałązką mięty.

Moje modyfikacje: zamiast całej gałązki wrzucam listki mięty; sok z limonki wyciskam wcześniej i dodaję do drinka.

_DSF2876

Skomentuj

