Nalewka z imbiru

_DSF3105aDzięki przeprowadzce wygrzebałam w końcu z szafy moje nalewki z zimy 😉 Co prawda pora letnia – ale biorąc pod uwagę dzisiejszą pogodę, imbirowa rozgrzewająca nalewka przyda się w sam raz:)

Składniki:

  • 15 dkg imbiru
  • 2 cytryny (ze skórką bez miąższu)
  • 10 dkg cukru
  • 6 łyżek miodu
  • litr spirytusu lub wódki

Imbir obieramy ze skórki, kroimy w plastry, dodajemy sok i startą skórkę z cytryny, dodajemy cukier, miód i zalewamy spirytusem lub wódką, jeśli chcecie uzyskać łagodniejszą formę nalewki. Zamykamy w sparzonym wcześniej słoju i odstawiamy na ok. miesiąc. Po tym czasie filtrujemy (przydatne są tutaj filtry papierowe do kawy) i butelkujemy. Odstawiamy jeszcze na 2-3 miesiące w ciemne miejsce.

_DSF3102h

3 responses to “Nalewka z imbiru

  1. Jako, że jestem przed robieniem pierwszej nalewki nieśmiało pytam:

    Czy jak już wszystkie składniki mam w słoju to odstawiam go w ciemnie/jasne i cieple/zimne miejsce?

    Po miesiącu filtruje i rozlewam do butelek i do ciemnego miejsca (a ciepłego?)

    I jeszcze jedno pytanie, mogę uzywać słoika ze zwykłą nakrę tką, bez uszczelki ? bo takie mam 2,5 L.

    Pozdrawiam 🙂

    • U mnie na początku słoik leżał na blacie w kuchni (niezbyt mocno nasłonecznionej), po filtracji butelki poszły do pomieszczenia pod schodami – ciemne ale niezbyt zimne. Zwykła nakrętka wystarczy;)

Skomentuj

