Jogurtowe ciasto z owocami – szybkie i tanie

_DSF3693Idealne ciasto, gdy wiesz, że za godzinkę mają się u Ciebie zjawić znajomi:) Robi się szybko, a jest przepyszne (zwłaszcza kruszonka…mniam…;)). Wyglądem przypomina trochę tradycyjne ciasto drożdżowe z owocami i kruszonką. Koszt wykonania ciasta również jest niski (zwłaszcza, gdy mamy w zamrażarce trochę zebranych przez siebie owoców).

Owoce to tylko i wyłącznie wasza inwencja. Najsmaczniejsze jest ze śliwkami lub jagodami.

Składniki na ciasto:

  • 2 jajka
  • szklanka cukru
  • cukier wanilinowy
  • szklanka kefiru lub maślanki
  • ½ szklanki oleju (ja dodałam ryżowego – ma neutralny smak)
  • 3 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia

Ubijamy  jajka z cukrem i cukrem wanilinowym. Do ubitej masy dodajemy po trochę (cały czas ubijając) kefir,  olej i mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Wykładamy do wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką lub bułką tartą blachy. Na  ciasto wyłożyć owoce (np. jagody).

Kruszonka:

  • ½ kostki margaryny  lub masła
  • ¾ szklanki mąki
  • ¾ szklanki cukru

Utrzeć składniki (ja wyrabiam ręką; jak sama nazwa wskazuje musi powstać suche kruszące się ciasto – w razie, gdy jest zbyt wilgotne, dosypcie więcej mąki). Wykładamy na owoce.

Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do ok. 190 st. C do momentu tzw. „suchego patyczka” 😉

Zapraszam Was na profil Kuchcikowni na Facebook`u 😉

18 responses to “Jogurtowe ciasto z owocami – szybkie i tanie

  1. Robiłam jakiś czas temu takie jogurtowe ciasto – było bardzo smaczne. Ale teraz myślę, że z dodatkiem śliwek byłoby jeszcze smaczniejsze : )

    • 🙂 Ja z czystym sumieniem polecam – proste, szybkie i tanie. Ostatnio robiłam też z tego przepisu babeczki – zamiast do dużej blaszki ciasto wlałam do foremek na muffinki.

  2. Och, szukam czegoś smakowitego i super prostego, bo jestem zajęta a mam mieć gości. Dzięki, wygląda pysznie i prosto.

  3. Pingback: Jogurtowe ciasto z jagodami i truskawkami | Kuchcikownia·

  4. Ciasto fenomenalne!! Robiłam je w tortownicy i urosło gigantyczne 🙂 Dałam brzoskwinie z zalewy i wyszło super 🙂 Polecam i dziękuję za przepis! 🙂

    • jak nie patyczki to najlepsze są zapałki;) zwykle każdy ma w domu:) a czas pieczenia ciężko tak idealnie wyliczyć – zależy od piekarnika (piekłam w 3 rożnych jak na razie i w każdym czas był nieco inny) – myślę że 45 min. do 1 godz w 190 st. – góra musi być ładnie wypieczona, a od dołu niestety tak łatwo nie da sie sprawdzić czy ciasto już jest gotowe:) Pozdrawiam.

Dodaj komentarz